dieta

Posvet s strokovnjakom, kakšna dieta je za vas primerna, je ključen za uspeh

Brezglutenska dieta je v sedanjem času vse bolj pogosta. Zelo pomembna je pravilna izbira diete, saj lahko ob nepravilni izbiri naredimo več škode kot koristi. Skoraj vsakdo se je v življenju že srečal z različnimi vrstami diet. Če si ni na to pot podal sam, se je pa zagotovo nekdo od bližnjih ali vsaj znancev. Namen diet je lahko različen. Nekatere so pogojene glede na alergije in druge zdravstvene težave, najbolj razširjene so gotove povezane z odvečnimi kilogrami, diete so lahko kratkega trajanja kot na primer prečiščevalna dieta ali pa take, ki trajajo vse življenje in so nujne za ohranjanje zdravja.

dieta
Glavni razlog za uživanje živil brez glutena je bil običajno posledica celiakije pri posamezniku oziroma občutljivosti na gluten in ne prebavljanje le tega. Vendar pa je brezglutenska dieta vse bolj priljubljen pri posameznikih, ki teh težav nimajo ali pa so te težave v manjšem obsegu. Razlog za to naj bi bili ugodni učinki na zdravje, ki jih prinese izogibanje glutenu.
Za začetek si poglejmo, kaj gluten pravzaprav je in kako vpliva brezglutenska dieta. Gluten je beljakovina, ki se pojavi v raznih pšenice, ovsa, ječmena, rži, pire in kamuta. Ima sposobnost vezanja in raztezanja in se uporablja tudi kot dodatek v hrani, saj izboljša strukturo. Ta lastnost pa je tudi razlog, da se gluten pojavi v živilih, kjer glutena ne bi pričakovali. Ta živila so na primer predelano meso in različni vegetarijanski mesni nadomestki. Pojavi se kot zgoščevalev, emulgator ali kot želirno sredstvo in tako ga lahko vsebujejo tudi bomboni, sladoled, maslo, prelivi, začimbe pa tudi kot polnilo v zdravilih. V teh primerih pa je za ljudi, ki jim življenje kroji brezglutesnka dieta izogibanje živilom, ki vsebujejo gluten še oteženo.
Vsekakor je za ljudi, ki so intolerantni na gluten izogibanje le temu nujno, saj lahko v nasprotnem primeru privede tudi do hujših zdravstvenih zapletov. Za tiste posameznike, ki pa v splošnem teh težav nimajo a se glutena vseeno izogibajo pa je tak način prehranjevanja lahko tudi škodljiv. Razlog je v pomankanju hranil, ki jih lahko prinese ta dieta, saj gre lahko za neuravnotežen način prehranjevanja. Študija je pokazala tudi višje ravni težkih kovin v krvi in urinu. Vendar pa je za nekatere posameznike tak način prehranjevanja nujen za ohranjanje zdravja. V ta namen se je dobro o tem podrobno pozanimati in je to tudi priložnost za spoznavanje novih živil, jedi ter receptov.